Creative

Madelijne heeft zo'n 20 jaar ervaring in de reclame als conceptontwikkelaar en copywriter. Net als op de planken is ze altijd op zoek naar verbinding. Op het toneel met het publiek. In de reclame naar verbinding tussen mensen en naar verbinding tussen mensen en merken. Madelijne bedenkt reclameconcepten, schrijft, inspireert en werkt graag met en voor merken met ambitie. Groot en klein.
Ze werkte bij o.a. JWT, DDB en als freelancer bij vele andere bureaus. Ze won (in teamverband met Margriet Groen) diverse reclameprijzen waaronder diverse Accenten en een een bronzen, een zilveren en een gouden Effie. Ze bedacht idee├źn voor bier- tot automerken, voor verpleegkundigen tot suikerpatienten en voor banken tot soep.

Na 3 jaar een eigen bureau te hebben (Groen & Kool) gerund, zet Madelijne nu nog regelmatig haar tanden in een opdracht om een merk te ontwikkelen of te laten groeien. Haar laatste kunstje: ze slaat de brug van merk naar theater. Dat deed ze bijvoorbeeld voor Cordaid Memisa met de cabaretvoorstelling 'Waarom je beter hier kunt bevallen dan in Kameroen'.

Ook gelukkig(er) worden met je merk? Vraag Madelijne er eens naar te kijken, over na te denken of met een voorstel te komen. Neem hier contact op.